Missfoster

Jadu, alla älskar vi de dagar när vi ser oss själva som skit. Man hackar ned på sig själv tills man faktiskt tror på sina sinnessjuka tankar. Man vill ha finare hår, man vill ha bättre hy, man vill gå ned i vikt, man vill ha finare kläder, man vill ha ett nytt ansikte, man vill ha annorlunda bröst, man vill ha annorlunda rumpa, säg någonting man inte vill ändra på. Men sanningen är den att om vi skulle ändra allt på oss själva, hur skulle vi då veta vilka vi var? Jag har en dålig dag idag. Och skulle jag få ändra på mig själva skulle ändringarna bli så drastiska att ingen skulle kunna känna igen mig. Och i och med det skulle jag förlora mig själv. Människor idag tänger för mycket på andras åsikter och glömmer att om man ska kunna bli älskad av andra, måste man älska sig själv först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0